Uncategorized

Inside @ TRENDS

By mei 18, 2022 No Comments
 Inside Communication is een full-service communicatiebureau met meer dan 20 jaar ervaring. Mithée Spilthoorn staat aan het roer, samen met Business Director Steve De Jonghe.

Het nieuwe normaal kan morgen misschien al anders zijn

 Vanuit hun kantoor in Antwerpen werken de Insiders dagelijks in nauwe wisselwerking met hun klanten. Hun doelstelling? Duurzame groei creëren door creatieve en effectieve communicatiecampagnes. 

Hou je branding scherp

De tijden blijven veranderen. Daarom is het belangrijk dat je organisatie snel kan inspelen op de steeds sneller evoluerende markt, vertelt Managing Director Mithée. 

Je moet als bedrijf constant in de spiegel durven kijken. Weet je wat er leeft bij je klanten? Waarom kiezen ze (niet) voor jou? Op welke manier kan je ze bereiken? Kennis van de markt en de consument legt de basis voor resultaatgerichte communicatie. 

Hier maakt ook de wendbaarheid van Inside het verschil. Als full-service agency denken ze mee en volgen de campagne op van A tot Z. 

Personalisering centraal

Het nieuwe normaal kan morgen misschien al anders zijn. Je product of service onderscheiden van de concurrentie wordt steeds moeilijker. Daarom is het belangrijk een vorm van beleving, personalisatie of service toe te voegen. Oog hebben voor de noden van je klant en hen vooropstellen is van levensbelang voor je zaak.

Stel, je wil een grasmaaier kopen. Producttechnische kenmerken van het toestel zullen je niet onderscheiden van je concurrent, een verlengde garantie ook niet. Maar een vakman die naar je luistert en tijd neemt om je te adviseren, hulp bij de installatie, een gratis onderhoudsbeurt aan huis, … kunnen je misschien wel overtuigen. Wanneer je het niet verwachtte, werd er aan je gedacht. En dat maakt dat klanten terugkomen en hun ervaring verder vertellen.

Customer journey

Het product en de pricing maken nog te vaak de kernboodschap uit van veel campagnes. Bedrijven zijn vaak erg gefocust op de transactie waardoor andere touchpoints verwaarloosd worden. Bekijk je communicatie altijd in de volledige customer journey en heb oog voor de fases waarin je klant zich wil laten inspireren en/of informeren. Gaan ze over tot aankoop? Super, maar ook na de aankoop is de juiste communicatie noodzakelijk om loyalty te genereren. 

publicatie 12 mei 2022